woensdag 21 oktober 2009

Verschillen derwent en copics

Hoi allemaal,
Ik krijg steeds vaker te horen van mijn blogvolgers dat ze de keus tussen Derwent potloden en de Copic markers erg moeilijk vinden.
Ik kan je zeggen; het is puur je smaak!
De Derwent potloden geven wat softere kleuren dan de copics.
Beide is het erg veel oefenen. Zowel met de Derwents moet je leren doezelen en verschillende technieken, met de Copics moet je leren mengen.

Aangezien ik de doos van Derwent heb, maar ook de copic markers dacht ik; ik maak een voorbeeldje voor jullie van dezelfde afdrukjes. De ene ingekleurd met de Derwent potloden en de andere met de Copic markers.
Misschien dat op deze manier de keus kan worden beinvloed. Ik hoop dat ik diegene die twijfelen hiermee kan helpen.

Ik heb geen speciale technieken uitgevoerd bij de voorbeeldjes, er zijn talloze technieken bij de Derwent potloden en de Copic markers, maar heb het simpel gehouden en gewoon puur ingekleurd!!

Liefs, Marley







Zoals jullie kunnen zien zijn de Copics 'harder' van kleur en de Derwents zachter.
Ook is er natuurlijk het verschil dat de Derwents 72 kleuren hebben en de Copic markers 344.. daarom zijn de kleuren ook niet geheel hetzelfde, maar heb het zoveel mogelijk in de richting gehouden.
Persoonlijk vind ik dat de Derwent niet echt een mooie huidskleur heeft, door die reden wou ik eigenlijk alleen al aan de Copics beginnen haha!
Nogmaals het is pure smaak en ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen helpen!
Mochten er nog vragen zijn, kan je me altijd mailen!

xMarley

Sorry lady's but I did this part in Dutch, as you see I showed the difference between the Derwents and the Copic Markers. Cause a few of my dutch blog followers find it difficult to choose between those.. hugs Marley

21 opmerkingen:

  1. handig gedaan ik ben al verkocht aan de copics. maar super dat je er zoveel werk in hebt gestoken. hopelijk kun je een hoop mensen helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, I didn't understand a word of that post but it was clear to me that the copics looked better!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van jou Marley!

    Het is inderdaad een verschil...zo ook dat smaken verschillen en dat iedereen het doet op haar manier!!
    Ik persoonlijk vind de copics wel veel warmer en duidelijker van kleur!!
    Heel handig om het zo te zien...leuk gedaan hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je meedoet aan mijn blogcandy!
    Vind het leuk dat je de verschillen toont, vindt zelf leuker met de copics kleuren.
    En ook mooier, maar smaken verschillen :D
    Maar mag ik je vragen hoe je die glans op het haar van het the greeting farm meisje doet?
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anneke,
    De glans op het meisje haar haren maak je door de kleuren goed te mengen. ik heb een stukje zeg maar wit gelaten (waar de glans zit) en daar met de lichtste kleur bruin overheen gekleurd. Hoop dat het duidelijk is.. anders zal ik daar ook iets leuks mee proberen te maken om het uit te leggen!
    Groetjes Marley

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou het verschil is echt heel duidelijk en ook bedankt voor de uitleg ervan maar heb uit eindelijk besloten om voor de derwent te gaan omdat ik dan gewoon mijn inkt kan blijven gebruiken die ik nu gebruik en ook mijn papier soort anders moest ik dat ook nog allemaal gaan kopen en dan vond ik het toch duur worden maar heel erg bedankt voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great examples Marley, though I have to say I prefer the Copics!
    Clairex

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marley, wat leuk dat je een voorbeeld heb gemaakt. Ik heb helaas alleen de Derwent kleurpotloden. Ik heb ook lang geworsteld met de juiste kleur voor het gezicht maar doe het nu op deze manier: eerst kleur ik het gezicht helemaal met de soft pink (helemaal doezelen), daarna alleen de buitenrand van het gezicht met blush pink (naar binnen toe doezelen), en daarna maak ik wanggetjes met red. Zo krijg je toch wat diepte.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed gedaan meid!!! Het is idd een kwestie van smaak!! Die van mij is toch echt voor de copics... De derwenten zijn idd veel zachter van kleur... Nu de distress-inkt nog. Daar ga ik binnenkort mee oefenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Karin,
    Inderdaad doe ik het zelf ook zo! Heb nu alleen pure kleuren gebruikt zonder te veel te mengen en dit is dan ook alleen de soft pink! Ik gebruik eigenlijk de Derwent potloden niet meer, vind de copics toch mooier haha!

    Karin versteeg: Ik zal eens kijken of ik er ook een voorbeeldje met de distress inkt er bij kan voegen morgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. joh super leuk dat je zo die verschillen laat zien, daar zullen heel veel mensen blij mee zijn toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marley, je hebt het prachtig neergezet in je voorbeelden . En ik kan nu ook moeilijk kiezen. Dat komt om dat ik ze in beide gevallen mooi vind. Ik zelf vind het inkleuren van de copics nog het moeilijkst. Maar oefening baart kunst zeggen ze. Dus ga ik nog maar effen oefenen . Jij hebt van beide het al perfect onder de knie .

    groetjes ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank voor de uitleg, ik twijfelde zelf namelijk ook, maar ben nu om.... ik ga voor de Copics!

    Groetjes, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The coloring is beautiful Marley!! The copics look so much more vibrant!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hele mooie voorbeelden marley en ook heel duidelijk uitgelegd! ik vind persoonlijk de copics het mooist, maar inderdaad smaken verschillen gelukkig maar! anders zat iedereen achter mijn ventje aan(lol).
    nu even serieus, ik heb sinds ik copics heb aangeschaft niet meer met mijn derwent gekleurd! erg he.
    gr. hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk zeg om zo de verschillen te laten zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heb je wel goed gedaan. Zo zie je echt de verschillen.
    Voor sommige dingen zijn derwent potloden wel zachter, maar ik heb enkel de copics ciao's. Volop aan het sparen.
    Ik ben er voor gevallen, dus ik hou het bij copics.

    grtz Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey, wat leuk dat je zo de verschillen laat zien.
    Ik werk nu met copics maar ik vind beiden leuk om te doen. Ik vind ook wel dat je de huidskleur met copics beter krijgt.

    Peggy xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat je voorbeeldjes geeft!
    Je zou ook een combi van beide kunnen maken!!

    groetjes van Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind dat je in je voorbeelden heel goed kan zien wat de verschillen zijn.
    Ik zelf ben net eigenlijk sinds een half jaartje in 'dit wereldje' gerolt, omdat ik bij een kaartemakerij/hobbywinkel kwam te werken. De derwent potloden zijn het eerste op mijn pad gekomen, en die heb ik toen ook aangeschaft. Een hoop geld (voor mij dan in ieder geval als studentje), maar zeker het geld waard vind ik. Ondertussen ben ik steeds meer van 'dit wereldje' gaan zien, en toch begin ik de copics ook heel mooi te vinden. Misschien een leuk ideetje om voor te gaan sparen hihi.

    liefs.x Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben zelf al een tijdje aan het twijfelen en verschillen aan het zoeken, zodoende kom ik hier terecht. Bedankt voor de mooie voorbeedlen! Ik kleur tot op heden nog met 'gewone' potloden, maar denk er toch over eerst de Derwent aan te schaffen en daarna langzamer hand de copics bij elkaar te gaan sparen. Dan kan ik tenminste gelijk aan de slag en dan later wie weet combineren?

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks so much for leaving a comment! I appreciate it a lot.. Hugs Marley